niedziela, 30 marca 2014

Kurczak w złotej panierce

Bynajmniej nie chodzi o zwykłą klasyczną panierkę. Chodzi o panierkę nadzwyczajnie pyszną ;) Jest to idealna panierka do nuggetsów lub piekielnie ostrych skrzydełek. Ja używam jej do panierowania filetów i nóżek, a czasem nawet jakiejś rybki i wszystko znika w mgnieniu oka.
Ja dziś zaprezentuję przepis na panierkę na dwie piersi z kurczaka (przecięte w poprzek czyli będą 4 kotlety i dwa mniejsze).

Co potrzebujemy?
- 2 filety z kurczaka
- 1/4 opakowania płatków śniadaniowych klasycznych Corn Flakes
- 2 łyżki bułki tartej
- jajko
- 2 łyżki mleka
- kilka łyżek mąki
- sól, pieprz, przyprawa kebab&gyros, kminek mielony, curry, oregano, papryka ostra (czyli ulubione przyprawy jakie się pod rękę nawiną)

Zaczynamy od tego że płatki kukurydziane przesypujemy do jakiejś mocnej reklamówy, w celu utłuczenia ich na drobne kawałeczki. Można tłuc za pomocą tłuczka, ja preferuję wałkowanie wałkiem do ciasta :) Gdy już utłuczemy na drobne kawałki wysypujemy na jakiś duży talerz. Dosypujemy dwie łyżki bułki tartej, dodajemy przyprawy i wszystko ze sobą mieszamy. Oto cała tajemna receptura złocistej super panierki.
Na inny talerz, najlepiej głęboki wysypujemy kilka łyżek mąki, na kolejny talerz jajko rozkłócone z dwiema łyżkami mleka. Filety przecinamy w poprzek, lekko rozbijamy je tłuczkiem i przystępujemy do panierowania.
Najpierw obtaczamy filety w mące, następnie w rozkłóconym jajku, na koniec w naszej złocistej panierce.
Gotowe kotleciki smażymy na rozgrzanym oleju. Ja podaję kotleciki z ugotowanymi w parowarze brokułami i marchewką oraz frytkami. W zależności od użytych przypraw można komponować danie na wiele sposobów, wystarczy użyć trochę wyobraźni ;)



 Polecam wypróbować tą panierkę i zrobić sobie nuggetsy z sosem barbecue na przykład. Ja po prostu uwielbiam takiego kurczaka. Mam nadzieję, że komuś również zasmakuje.
Do usłyszenia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz