środa, 21 stycznia 2015

Zupa krem z brokułów z kiełkami i pełnoziarnistymi grzankami



Pyszna zupa, pyszne brokuły to i pyszna zupa ;) A że ja uwielbiam brokuły to i zupka mi bardzo do gustu przypadła.

Składniki na średni garnek zupy (4-6 porcji):
  • duża główka brokuła lub 500-800g mrożonego
  • 1 mały por lub połowa dużego
  • 1 duża cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • bulion z udźca i nóżki kurczaka z marchewką, pietruszką i selerem
  • odrobina śmietanki lub jogurtu naturalnego do zabielenia
  • 1 łodyżka trawy cytrynowej
  • odrobina świeżego tymianku
  • sól, pieprz
  • oliwa do smażenia
  • kiełki - obojętne jakie, ja miałam jakiś mix
  • opcjonalnie ziarna słonecznika i dyni do posypania
  • grzanki z pełnoziarnistego chleba
 Oczywiście najpierw gotujemy sobie bulion, wedle upodobań. Ja gotuję na nóżkach lub udźcu (bądź na tym i na tym) z marchewą, selerem i pietruszką. W tej opcji do wywaru dorzucam łodyżkę trawy cytrynowej - nada ciekawy aromat naszej zupie, również dodajemy kilka gałązek świeżego tymianku.

Gdy wywar będzie już wystarczająco aromatyczny wyławiamy z niego mięso i warzywa. Wrzucamy podzielony na różyczki brokuł.

W międzyczasie na patelni rozgrzewamy odrobinę oliwy i szklimy na niej poszatkowaną cebulę i por pocięty w cienkie plasterki. Zeszklona cebula z porem lądują do gara i gotujemy na małym ogniu do miękkości brokuła.


Zupkę zdejmujemy z ognia i pozwalamy jej chwilę przestygnąć. Dorzucamy wcześniej wyjęte warzywa i odrobinę mięsa kurczaka jak ktoś lubi. Wszystko razem blendujemy na gładki krem. Zabielamy łyżką lub dwiema jogurtu/śmietanką. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku :)

 Podajemy udekorowane kiełkami i nasionami słonecznika i dyni (ja akurat nie miałam na stanie), jemy z pełnoziarnistymi grzankami lub tostami.



Nuta trawy cytrynowej i tymianku jak dla mnie, w tej zupie rewelacja. Jadłam inną zupę krem i jakoś tam mi nie pasowała ta trawa cytrynowa, taki efekt był trochę płynu do garów. A tu z brokułami świetnie, lekki aromacik zostawia, bardzo bardzo fajnie ;)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz