sobota, 5 lipca 2014

Sałatka z łososia i dzikiego ryżu

Kolejna ciekawa pozycja, którą znalazłam na stronie Kwestia Smaku. Zapraszam na ciekawą sałatkę z tuńczykiem i dzikim ryżem ;)
Składniki:
- 1 woreczek dzikiego ryżu lub mieszanego z białym ryżem (ja miałam sypany z torebki dziki ryż mieszany z basmati, użyłam pół szklanki)  - 250 g filetów łososia bez skóry i ości  - 3/4 filiżanki posiekanej natki pietruszki  - 3/4 filiżanki posiekanego szczypiorku  - 2 limonki, wyciśnięty sok i starta skórka (dla mnie to nieco za dużo, jeśli nie lubicie zbyt kwaśnego to polecam zrobić tylko z jednej)  - sól, pieprz  - 3 łyżki śmietany lub jogurtu naturalnego (ja wybrałam to drugie)  - dwa liście sałaty rzymskiej do przystrojenia (i do zjedzenia oczywiście).

Ryż ugotować w osolonej wodzie, wedle instrukcji na opakowaniu. Z łososia odciąć i wyrzucić skórkę, wyjąć większe ości, umyć i osuszyć, oprószyć solą i ugotować na parze. Jako iż ja posiadam parowar ryż i łosoś robiły się na parze w tym samym czasie. Do miseczki trzemy skórkę z limonki, wyciskamy sok i również dodajemy do miski, szczypiorek i natkę tniemy drobno i dorzucamy do miski. Ugotowany ryż warto przelać zimną wodą, odsączyć i dopiero dodać do miski. Łososia podzielić na mniejsze części, usuwając pozostałe ości. Wymieszać z ryżem i resztą składników. Doprawić solą i pieprzem. Przed samym podaniem wymieszać z jogurtem. Można podawać na zimno i na ciepło. Mnie najbardziej przypadło do gustu na zimno, zawinięte z sałatą w pełnoziarnistego wrapa z dodatkiem majonezu light, i w takiej formie sobie zjadłam na śniadanie ;)





Na obiad podane na sałacie...

Na śniadanie zawinięte w pełnoziarniste wrapy, z sałatą oraz
odrobiną majonezu light. Epickie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz