sobota, 1 listopada 2014

Ciecierzyca w sosie pomidorowym z klopsikami

Nie ma nic lepszego niż klopsiki w sosie pomidorowym, moje głodomory je uwielbiają. Ale żeby nie było monotonnie postanowiłam urozmaicić i zamiast standardowo ze spaghetti, podałam z ciecierzycą.


A oto i składniki i przepis na 4-6 porcji:

  • 300g suszonej ciecierzycy
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 por
  • 2 ząbki czosnku
  • szczypta chili
  • 2 łyżeczki słodkiej papryki
  • 1 łyżeczka majeranku
  • 1 puszka krojonych pomidorów
  • tubka lub pół tubki przecieru pomidorowego (ja mam taki w tubkach, jedna ma ok 130g) w zależności od tego, jak gęsty lubicie sos
  • sól i pieprz do smaku
  • 500 g mięsa mielonego indyczego lub wieprzowego (ja wybrałam indycze)
  • jajko
  • trochę bułki tartej
  • natka pietruszki lub kolendry


Ciecierzycę trzeba zalać wodą na min 10 godzin, najlepiej zrobić to wieczorem, dzień wcześniej żeby moczyła się całą noc. Jeśli jesteście zapominalscy jak ja, to trudno, zamoczcie rano na przynajmniej kilka godzin. Przed gotowaniem wylewamy starą wodę i zalewamy nową. Gotujemy do miękkości ok 90 min, solimy dopiero pod koniec, jak posolisz na początku będziesz gotować tydzień i tak nie zmięknie :P
Por myjemy i kroimy w krążki, czosnek obieramy i ucieramy na tarce o małych oczkach.
Na rozgrzanej oliwie szklimy pora przez 2-3 min, następnie dodajemy czosnek, chili, słodką paprykę i majeranek, krótko przesmażamy. Dodajemy odcedzoną ciecierzycę, krojone pomidory z puszki i przecier pomidorowy. Gotujemy na małym ogniu pod przykryciem jeszcze 15-20 min aż sos zgęstnieje.
W tym czasie przygotowujemy klopsiki. 
Do miski wrzucamy nasze mielone mięsko, wbijamy jajko, doprawiamy solą i pieprzem, dosypujemy trochę bułki tartej i dodajemy natki pietruszki lub kolendry. Wszystko mieszamy dokładnie, jeśli masa jest jeszcze zbyt mokra i ciapowata, dosypujemy jeszcze trochę bułki tartej. Z gotowej masy formujemy klopsiki wielkości orzecha włoskiego.
W osobnym garnku gotujemy osoloną wodę, do wrzątku wrzucamy mięsne kulki. Od momentu ponownego zawrzenia wody i wypłynięcia gotujemy je jeszcze ok 3 min.
Wyjmujemy ugotowane klopsy łyżką cedzakową i dodajemy do sosu pomidorowego, mieszamy wszystko razem i "włala" :)










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz