niedziela, 1 marca 2015

Tagliatelle z wędzonym łososiem, brokułami i suszonymi pomidorami

Ot takie jedzonko, które można przygotować na szybko. Trafiło w dziesiątkę jeśli chodzi o moje smakowe upodobania, mojemu lubemu już mniej, ale cóż o gustach się nie dyskutuje. Polecam to danie również jako kolację/ obiado-kolację, gdyż jest na prawdę lekkie i pyszne :)

Składniki na dwie porcje:
  • 4 gniazdka makaronu tagliatelle (najlepiej razowego, ja akurat nie miałam)
  • 6 łyżek jogurtu naturalnego (ja użyłam sojowy)
  • skórka otarta z cytryny
  • ok. 150 g wędzonego łososia
  • dwie małe garstki liści szpinaku
  • kilka suszonych pomidorków, 3-4
  • 200 g brokuła
  • czosnek 2-3 ząbki
  • gałka muszkatołowa
  • oliwa
  • sól, pieprz
Szpinak dusimy z czosnkiem na odrobinie oliwy, dodajemy odrobinę soli i pieprz, to wydobędzie fantastyczny smak ze szpinaku. 
Brokuł gotujemy al dente, po czym dzielimy go na mniejsze różyczki, dorzucamy go do szpinaku, posypujemy skórka z cytryny i chwilę razem dusimy. Następnie dodajemy łososia podzielonego na mniejsze kawałki i ostrożnie mieszając chwilkę podgrzewamy. 
Makaron gotujemy w osolonej wodzie. Jogurt łączymy z gałką muszkatołową i wylewamy na patelnię. Dodajemy pocięte w paski suszone pomidory oraz makaron i energicznie wszystko mieszamy. Nie grzejemy jak szatany na najwyższym ogniu, ani też nie robimy tego za długo bo nam się jogurt zważy i będzie fuj. Dlatego jogurt najlepiej dodać już na samym końcu i tylko lekko go podgrzać. 
Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz